KKK - korduma kippuvad küsimused

Tarneaeg kuni 10 tööpäeva - kas alati läheb nii kaua? 

Enamus Ehtemaailmas müüdavaid tooteid on tarneajaga kuni 10 tööpäeva. Üldjuhul tuleb kaup siiski keskmiselt 4-6 tööpäeva jooksul ja 10 tööpäeva on korraliku varuga. Olulist rolli mängib siinkohal ka riiklike pühade aeg, näiteks jõulude periood, kus lisaks pikematele pühadele on postiteenused ülekoormatud. Me anname endast parima, et kaup jõuaks õigeks ajaks kliendini, aga vahest on asjad väljaspool meie kontrolljoont. Kaup, mille tarneaeg on märgitud umbes 3 nädala jooksul, tuleb väljastpoolt EU riike ja selles tarnes võib ette tulla umbes nädala jagu pikemat kauba kätte toimetamise aega. Siinkohal palume mõistvat suhtumist! 

Proovimärgis - mis see on? 

Puhas väärismetall, prooviga .999 (kuld, hõbe, plaatina ja pallaadium) ei ole sobilik  ehete valmistamiseks, sest metalli pehmuse tõttu tulevad sügavad kriimud  ja deformatsioonid. Seega valmivad ehted väärismetalle sisaldavatest, erinevatest vastupidavatest sulamitest. Proov näitab, mitu osa on selles sulamis tuhande osa kohta väärismetalli. Kullaproov 585 näitab et sulamis on vähemalt 585/1000 ehk 58% kulda. Väärismetalltoodete karaatmärgistus ei ole Eestis lubatud.  Mida kõrgem on proov, seda hinnalisem on ehe. Kuldsõrmus prooviga 375 võib tumenda või rohekaks muutuda ka karbis seistes, siis 750 prooviga sõrmus ei muuda värvi ka tavalise olmekeemiaga kokku puutudes. Sageli on kulla tumenemise taga ka individuaalne keha pH tase, vaatamata ehtel olevale proovile.

Kulla värvid - punane, kollane ja valge?

Eelnenud Nõukogude Liidu ajast on jäänud paljudele vanema generatsiooni inimestele arusaam, et kui pole punane kuld, siis polegi õige kuld! Ning ainukene õige kullaproov on 585.... Tegelikult on klassikalises kullasulamis on 3 põhikomponenti: kuld, hõbe ning vask. Kulla sulami värvi muutust põhjustab hõbeda ja vase suhte muutmine. Mida rohkem on punast vaske, seda punakam on sulam. Valge kuld sisaldab lisaks eeltoodud põhikomponendile ka 5-20% pallaadiumi, niklit või mõlemaid metalle ja nende sulamite proovid algavad 585-st. Euroopa Liidus on niklit sisaldavatele toodetele oma piirangud, seega ei tohi müüa üle lubatud piiri niklit sisaldavaid ehteid. 

Kas õige kuldsõrmus määrib kätt?

Eesti Proovikoja kinnitusel ei pruugi see olla sulami süü. Sageli tekitavad ehete mustumist kosmeetikavahendid ning inimese organismi eripära (higi, pH tase jne.). Sellisel juhul peaks inimene kandma kõrgema prooviga ehteid, mis on keemiliste mõjude suhtes vähem tundlikud.

Ülekullatud ja -hõbetatud ehted?

Enamasti on kullatud ja -hõbetatud ehete baasmetalliks vask ehk punakas metall. Kuldamisel pealekantud kiht on väga ohuke ja kulub intensiivsel kandmisel kiiresti. Ülekullatud või -hõbetatud ehted kaotavad pideval kandmisel kiiresti oma algse väljanägemise. Nii samuti ei saa igal pool ja ajal 24h kanda väga õrnu, peenest traadist või ohukeseseinalisest torust valmistatud ehteid, mis deformeeruvad väikseimagi surve all.

Sama moodi tuleks vähe hoolikamalt kohelda kividega ehteid, kuna nad on tavaliselt keerukama ehitusega ning kivide alla ja vahele detailide vahele koguneb kiiresti mustus, mis tuhmistab kive. Ka on igapäevasel kividega ehete kandmisel oht, et kivid saavad sügavaid kriime, mis muudab ehte väärtust. Sellist tüüpi ehteid oleks vaja lasta puhastada töökojast spetsiaalsete vahenditega. 

Mida peaks meeles pidama, et ehted säiliksid kauem ilusatena?

Ehted, mida kasutatakse ja hoiustatakse, paratamatult kuluvad ja tuhmuvad. Tuhmuvad ka need ehteid, mis seisavad karbis - tegemist on normaalse oksüdeerumisprotsessiga. Ehete kõige suuremad vaenlased, mis kiirendavad ehte eluea lühenemist, on: kloorivesi, merevesi, juukselakk ja parfüümid!

Soovituslikult tuleb ehteid hoida üksteisest eraldi (vutlaris, eraldi kotikeses või karbis), et vältida hõõrdumist ja kriimustusi. Puhastatud ja kuivasid ehteid võib hoida eraldi taassuletavates kilekotikestes, kus õhk ei pääse neile juurde. 

Kuidas toimida pretensioonide korral?

Ehtemaailma e-poest ostetud toodetele kehtivad kõik seadusest tulenevad õigused, millega saab tutvuda Ostutingimused alt ning probleemide korral saab pöörduda klienditeenindusse E-R kella 10-17ni tel: 5249 429 või emaili teel: info@ehtemaailm.ee

Kui Klient ei ole saanud otsepöördumisel abi, on võimalik kasutada uut EU elektroonilist keskkonda mille kaudu saab lahendada e-kauplejatega tekkinud kaebusi. ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) asub aadressil http://ec.europa.eu/odr. Eelkõige on internetipõhine vaidluste lahendamise platvorm ehk ODR-platvorm mõeldud piiriüleste vaidluste lahendamiseks aga soovi korral saab seda kasutada ka siseriiklike kaebuste puhul. Platvorm võimaldab tarbijal edastada oma kaebus elektrooniliselt kauplejale, eesmärgiga leppida kokku vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse kasutamises, misjärel edastab platvorm kaebuse automaatselt ja viivitamata vastavale kohtuvälisele vaidluste lahendamise üksusele. Eestis pakub vajadusel abi ja nõustamisteenust platvormi vahendusel piiriüleste kaebuste lahendamisel tarbijakaitseameti osakond EL tarbija nõustamiskeskus.